torsdag 24 maj 2012

Björnspår och två små nallar.

Dagens kloka ord
 "Väck inte den björn som sover."
(vem vill det?)
Västergissjömon - Björnspår fanns där även om de verkade vara några veckor sedan Nalle lufsade där. Tyvärr kunde vi inte åka så långt vi ville eftersom att vägen fortfarande var för svag. Det är mycket sand där så spåren syns väldigt tydligt.  Jag kan se mig själv gående ute med mina hundar och stöta på en björn. De går säkert fram och skäller och tuffar till sig för att sedan gömma sig bakom mig. Hmm tror inte att jag går ensam där i år heller.

Vi tog en tur den 24 maj och körde mot Storborgarn( en liten by mitt i skogen ca 6 mil från Örnsköldsvik) Jag vill så gärna se en björn (då jag sitter i säkert förvar i bilen). Men det enda i björnväg vi såg var dessa nallar som satt vid vägkanten. Jag undrar vilken historia de har? Alla kan i alla fall säga att det sett Nallar efter vägen mot Storborgarn, det kan jag intyga ! (26/5 Det är tydligen en plats du skall söka, skattjakt för vuxna. Geocache.)

Det var mycket djur ute men jag är för klumpig för att hinna ta kort. Tre harar såg vi och de har inte bytt hela sin päls utan har en del vitt kvar. som vanligt var det också en hel del skogfåglar efter vägkanten. De uppför sig definitivt inte som de vore rädda om sina liv. Otroligt tunga fåglar är det så de behöver en startsträcka för att komma upp i luften.( och goda)