lördag 12 maj 2012

Djurikt ute i dag.

Dagens kloka ord.
Inget här i världen är så rättvist fördelat som förståndet.
Alla tror att det fått tillräckligt.  - Jacques Tati
I dag åkte vi på eftermiddagen för att äta en Pizza nere i Örnsköldsvik, men hamnade på Subway och åt en macka. Hmm vet inte, men tycker att det blev ett tokigt val. På nervägen var det en miljon fåglar samlade på en äng.( inte en miljon men många var det). Jag gick ur bilen och svanarna blev sura på varandra, den som böjde nacken på bilden gick på den andra svanen strax därefter. Han måste det vara och en hon fanns säkert i närheten.
Det var en stor flock med duvor och klicka upp bilden får ni se vilka fantastiskt vackra fåglar de är i rörelse. Eftersom att kameran är ny så är det nyhetens behag att ta många bilder.


Räven hade också hitat ut och jag försökte komma den lite närmare men det gillade den inte, strax innan jag tog detta kort hade han spanat in en katt som var på gården invid vägen. Rackars räv. Han är vacker men en fuling. Jag har en uppfödarkollega vars Kinesiska Nakenhund blev uppäten av en räv så gör dem inte tama med att ge dem mat om ni inte har en hund som kan försvara sig.
 I Arnäsvall dök detta par upp vid vägkanten. De är vackra men man vill inte ha dem fram på bilen.
Sedan kunde jag bara inte låta bli att stanna och fota tranor. det finns massvis av dem här nu och de kommer kanske från Afrika. Tranorna i södra Sverige lär vist stanna där.