tisdag 15 maj 2012

Onödigt dumt och jag vill bli vegetarian.

Dagens kloka ord.
Att skratta åt varandra är ingalunda en dålig början på en bekantskap
och det bästa sättet att avsluta den. (Oscar Wilde)

Man kan ställa saker precis vart som helst för att bli av med dem, det vet vi. Men jag undrar hur den bilen kom dit. Den har i många år stått som en prydnad vid denna tjärn. Nu har skogen vuxit upp så den syns bara från detta håll.
Äldre uthus är väldigt fascinerande och det är inte ovanligt att man hängt upp olika saker på ytterväggarna. Var det frun i huset som kanske vägrade att ha hornet inne eller kom de upp av någon annan  anledning på uthusväggen ?
I dag kan man nog säga att man knappt finner en rak linje på uthuset. Men byggnaden ger inte upp så lätt och har stått denna snötyngda vinter så den står nog några år till.

Jag undrar om det är lättja då man sätter upp en lampa i trädet ? Det gäller att ha kabel som räcker då träd växer och en stege så att man kan rikta om lampan. Synd på ett vackert träd är det i alla fall.
Jag skall bli vegetarian! eller åtminstone önskar jag bli det då jag ser maten stå i hagen och titta på mig. De är väldigt nyfikna då jag går förbi med hundarna och jag fundera på vad som skulle hända om de tog sig utanför staketet. Skulle de då springa iväg eller skulle de vara irriterade på mig och hundarna som går där ute i friheten. De som enbart lever för att jag skall kunna köpa kött på affären.