måndag 28 maj 2012

Vem jobbar mest ?

Dagens kloka ord
"- När trädet faller hämtar var och en ved åt sig."
Svenskt ordspråk
Ja inte vet jag vem som jobbar mest men båda tar i alla fall ner träd!
Tyvärr så ville inte bävern vara med på kort ! Men det är imponerande tandavtryck på björken. Här är det gott om bäver och inte att undra på att de är Ångermanlands landskapsdjur. Bävern lever i par livet ut och är riktigt duktiga träfällare och kan dämma upp vattnet så de får egna små dammar , många gånger blir  dessa små dammar stora problem och översvämningar. Efter älvkanten har det funnits en hydda och jag har varit rädd att hundarna skulle ramla ner i det, men i år verkar ingen bo där.  Fast jag vet att de finns där hoppar jag rätt upp när jag hör plasket då de hoppar i vattnet och hundarna är riktigt farligt intresserade av ljudet. Hitills har ingen hoppast efter som tur är..


Vägen är nu rensad efter vinterns framfart. Det blev en bra hög ved av det till värmen i vinter.


Mor skulle få besök av fyrbenta djur under några dagar och var orolig för sin vattenkälla, men det var ingen fara. I dag ringde hon och var så förtjust i Islandshästarna som gick ovanför huset. Så fina och snälla hästar hade hon aldrig träffat. Så kan det gå !


Inga Islandshästar men min granne har verkligen två fina hästar. Här tittar de på när jag kommer på promenad med hundarna.


Så var det också Mors Dag och jag tillverkade detta kort till mamma. Trollet står på hennes tomt. Själv fick jag ett gulligt paket med chokladhjärtan från dottern i Sveg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar